Amazon w Polsce

Amazon w Polsce

Wg nieoficjalnych informacji premiera polskiej wersji amerykańskiego giganta e-commerce Amazon ma nastąpić w I kwartale 2021 roku. Termin startu został przesunięty z uwagi na pandemię, która pokrzyżowała wielu firmom plany biznesowe.

Do tej pory polski konsument musiał się posiłkować niemiecką wersją platformy, od pewnego czasu posiadającą tłumaczenie na język polski. W ten sposób oswojono rodzimego konsumenta z layoutem witryny, zasadami na niej panującymi oraz przygotowano grunt pod wejście na nasz rynek. Choć Amazon od dawna posiada wielkie centra dystrybucyjne w Polsce, do tej pory nie kwapił się z otwarciem polskojęzycznej wersji swojego marketplace. A jest o co walczyć- rynek e-commerce w naszym kraju wyceniany jest nawet na 100 mld zł rocznie (więcej niż Rumunia, Czechy, Słowacja i Słowenia razem wzięte). Przecieki o starcie kolejnej lokalnej wersji Amazona nie są z zasady komentowane przez przedstawicieli firmy, ale podobnie było ze startem innych lokalnych wersji (np. szwedzkiej). Z informacji do których dotarły media wynika, że operatorem przesyłek będzie Poczta Polska z którą umowa jest już prawdopodobnie sfinalizowana. Obejmuje ona także dostawy na teren Ukrainy co potwierdza przypuszczenia, że polski Amazon będzie miał za zadanie powalczyć także o rynek naszego wschodniego sąsiada.

Ciekawa będzie walka konkurencyjna z dotychczasowym liderem e-handlu w Polsce czyli portalem Allegro, które dodatkowo wzmocniło w ostatnim czasie swoją pozycję rynkową debiutując na warszawskiej giełdzie. Od kilku tygodni widać zwiększoną aktywność promocyjną Allegro co świadczy o przygotowaniu właścicieli witryny na wejście amerykańskiego giganta. Wydaje się, że Amazon nie popełni błędu innej platformy sprzedażowej eBay, która zlekceważyła polskiego konkurenta i w rezultacie pozostała w swoistej niszy rynkowej. Zarząd Amazona najpewniej wyciągnął wnioski z tego przypadku i niewątpliwie czeka nas pasjonująca rywalizacja na rynku e-commerce. Ekspansja amerykańskiej witryny będzie korzystna dla polskiego konsumenta zarówno jeśli chodzi o szeroki wachlarz oferty, ceny towarów jak i czas dostarczania przesyłek z zamówionymi produktami.

Pozostaje czekać na oficjalne potwierdzenie i start witryny www.amazon.pl